Cote d'azur studiereis P2

28 maart 2019 - Côte d'Azur, Frankrijk

Dag 5. Grasse.

We moesten tussen 8 uur en half 10 weer ontbijten en om half 10 onder zijn om naar Grasse te vertrekken.

In Grasse gingen we naar parfumfabriek Fragonard. Toen we daar aankwamen met de tourbus kwam meteen iemand van de fabriek naar buiten om ons te begroeten. Toen kregen we stickers opgeplakt voor de rondleiding die we kregen. We moesten even in de hal wachten maar al snel kregen we een blik op de fabriek, (wat zeer interessant was. Op het einde lieten ze ons ruiken aan een paar parfums en we kregen aan het eind een kans om producten te kopen.

Nadat iedereen van alles had gekocht gingen we terug in de bus. Toen we in het hotel aankwamen kregen we de rest van de dag vrije tijd tot 00:00 dat we weer in de kamers moesten zijn. Die dag ben ik zelf met vrienden naar de stad gegaan en ben ik met 3 andere op een terrasje gaan zitten. Erna heb ik spagetti gekookt voor vrienden en hebben we met zijn alle gegeten.

Dag 6. Terug naar Lyon, Avignon.

We moesten die dag weer vroeg aan het ontbijt want we moesten weer om 8 uur vertrekken met de bus dus om 7 uur opstaan. Om kwart voor 8 moesten we de koffers inladen en dan om 8 uur vertrekken.

Onderweg reden we naar Avignon waar we vrije tijd kregen om rond te lopen en we zijn bij een terrasje gaan zitten. Daar hebben we de 3 uur gezeten. Toen om 3 uur moesten we weer afspreken op een plein. Toen liepen we met de hele groep naar een ijssalon en daar hebben we een ijsje gekregen.

Uiteindelijk zijn we naar de bus gelopen en zijn we verder gereden naar Lyon. In Lyon kwamen we aan om half 8 en daar kregen we het avondeten, dat was een buffet.  Erna zijn we weer naar de kamers gegaan en daar  hebben we gewoon met zn alle gepraat.

Dag 7. Lyon>Maastricht.

De vrijdag moesten we om 7 uur weer opstaan om te gaan ontbijten. We moesten weer om kwart voor 8 naar de bus om de koffers erin te zetten zodat we om 8 uur weer konden vertrekken naar Maastricht. Onderweg hadden we 3 pauzes omdat de reistijd iets te lang duurde en de buschauffeur moest om de 4,5 uur pauze houden. We hadden twee keer pauze in een tankstation en een keer hadden we een pauze bij een plek waar een Mc donalds en een Starbucks was.

Wat vond ik van de reis?

Ik vond de studiereis super leuk en zeer leerzaam. Ik zou sowieso terug gaan naar Lyon en de Cote d'Azur.